Tesla menafikan ‘defect’ selepas stereng Model Y tercabut, kini menggantikan kereta baru atas dasar muhibah

Sebelum ini, kami melaporkan bahawa seorang pemilik Tesla Model Y memuat naik ciapan ke Twitter dengan mengatakan bahawa sterengnya tercabut semasa memandu. Apabila cerita itu tular, Tesla telah memutuskan untuk menggantikan keseluruhan kereta.

Hanya imbasan ringkas cerita – pemilik, bernama Prerak Patel, menulis tweet bahawa dia memandu kereta di lebuh raya apabila stereng tiba-tiba tercabut dari kolum.

Prerak menyuruh kenderaan itu ditunda ke pusat servis Tesla untuk diperiksa dan dibilkan USD 103.96 (RM 443.35) untuk pembaikan. Bagaimanapun, invois itu kemudiannya dikemas kini untuk menghapuskan kos pembaikan selepas Prerak membuat aduan.

Dia berkata bahawa dia telah hilang kepercayaan terhadap Tesla dan meminta kereta itu dipulangkan bersama-sama dengan bayaran balik penuh. Malangnya, wakil Tesla berkata bahawa syarikat itu tidak mempunyai dasar pemulangan dan mencadangkan dia untuk menghubungi pasukan jualan untuk meneroka pilihan.

Selepas beberapa kali berulang-alik, Tesla akhirnya menghantar surat kepada Prerak mengatakan bahawa ia telah bersetuju untuk membeli semula kenderaan itu sebagai tanda muhibah, dan kenderaan itu tidak mengandungi sebarang kecacatan atau sebarang asas lain untuk liabiliti Tesla.

Baca juga: Tesla Model 3 & Model Y dilancar di Thailand, dari RM 221k, jarak pandu mencecah 681 km

Prerak dibekalkan dengan Tesla Model Y sehingga kereta penggantian dia tiba. “Saya berterima kasih kepada anda semua atas sokongan berterusan dan meluaskannya kepada liputan media, dan pasukan Springfield/Princeton Tesla Devean(GM),” tweet Prerak.

Baca juga: Stereng dalam Tesla Model Y berusia 1 minggu “tiba-tiba tercabut semasa memandu”, apa kes?

Source: Tesla menafikan ‘defect’ selepas stereng Model Y tercabut, kini menggantikan kereta baru atas dasar muhibah

SHARE NOW

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *