Cycle & Carriage Glenmarie 4S memperoleh akreditasi tertinggi oleh Mercedes-Benz untuk pembaikan kerja badan

Pusat Cycle & Carriage Glenmarie Body & Paint telah mencapai status akreditasi tertinggi daripada Mercedes-Benz, menjadikannya salah satu daripada dua pusat tersebut di Malaysia, yang satu lagi ialah Cycle & Carriage Batu Caves.

Pensijilan yang dikenali sebagai “Centre of Competence” bermakna badan dan pusat cat telah mematuhi garis panduan ketat daripada Mercedes-Benz Group AG dan telah dinilai bersama oleh Pakar Teknikal dari Mercedes-Benz Global Service & Parts dan Mercedes-Benz Pasukan Perkhidmatan Pelanggan Malaysia.

Ketua Pegawai Eksekutif Cycle & Carriage Malaysia, Encik Thomas Tok menambah “Cycle & Carriage kekal komited terhadap kecemerlangan dalam menawarkan perkhidmatan kereta mewah. Kami menjangkakan lebih ramai pemilik Mercedes-Benz akan mendapat manfaat daripada perkhidmatan pembaikan bertaraf dunia yang kami tawarkan dan akan terus meningkatkan lebih banyak kemudahan selepas jualan untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan kami.

Proses pensijilan termasuk latihan teknikal di tapak untuk memastikan kakitangan dilatih dan memenuhi piawaian Mercedes-Benz dalam memulihkan kenderaan kepada spesifikasi asalnya. Ini termasuk pembaikan kemek kecil untuk pemulihan kerosakan yang lebih teruk, menggunakan alat ganti asal dan juruteknik bertauliah.

Pensijilan itu juga memerlukan kemudahan untuk mempunyai peralatan dan kepakaran teknikal yang diperlukan untuk melaksanakan kerja pemulihan yang kompleks, seperti penjajaran semula casis, pemasangan semula panel dan kimpalan struktur aluminium.

Cycle & Carriage Glenmarie mempunyai jumlah keluasan binaan seluas 86,600 kaki persegi yang mengandungi kawasan pejabat, bengkel, pusat Body & Paint, butik tayar dan rim serta bilik pameran dengan 10 unit paparan.

Source: Cycle & Carriage Glenmarie 4S memperoleh akreditasi tertinggi oleh Mercedes-Benz untuk pembaikan kerja badan

SHARE NOW

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *